تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه فایل های آموزشی پرستاری

عرضه و دانلود فایل های آموزشی پرستاری و سلامت بیماران


چگونه با قلب بیمار زندگی کنیم؟


چگونه با قلب بیمار زندگی کنیم؟

 

مقدمه:

بيماري شرائين كرونر به حالتي گفته مي شود كه انسداد یا (پلاك) شريانهايي (عروق خوني) كه جريان خون قلب را تأمين مي‌كنند به نام( شريانهاي كرونر) بوجود آيد.

پلاكها باعث اختلال و كاهش جريان خون داخل شريانهاي كرونر مي شوند.

بيماران يا بيماري شرائين كرونر ممكن است دوره‌هايي از درد سينه را داشته باشند كه به آن (آنژين ) مي‌گويند ، يا دچار حملات قلبي شوند كه به آن ( انفاكتوس ميوكارد) مي‌گويند يا ممكن است به اقداماتي جهت كاهش و رفع اين انسدادها نياز داشته باشند از قبيل آنژيوپلاستي و عمل جراحي بای پس عروق.

زمانيكه متوجه شويد كه داراي بيماري شرائين كرونر هستيد ممكن است دچار ترس و وحشت شويد و باعث شود كه شما در ارتباط با سلامتي خود به فكر بيافتيد.

اگر شما بيماري شرائين كرونر داريد ، بدانيد كه تنها نيستيد.

بيماري شرائين كرونر شايعترين بيماري جدي در ايالات متحده امريكاست ، در حقيقت حدود 7 ميليون آمريكائي از بيماري شرائين كرونر رنج مي‌برند.

 

احتمالاً شما سوالات زيادي راجع به بيماري شرائين کرونر داريد:

  • علل آن چيست؟
  • چگونه زندگي شما را تحت تأثير قرار خواهد داد؟
  • چه درمانهايي دارد؟
  • چگونه مي‌تون از پيشرفت آن جلوگيري كرد؟

در اين جزوه آموزشی ما سعي خواهيم كرد به سؤالات شما پاسخ داده ، و روشن كنيم كه چگونه مي‌توان با وجود ابتلا به بيماري عروق كرونر زندگي كرد.

در ابتدا بر چگونگي كار قلب در پمپاژ خون بدن مروري خواهيم داشت ، سپس در ارتباط با بيماري بحث خواهيم كرد ، همچنين مسائل مرتبط با يك حملة قلبي را بيان كرده و به توضيح كارهايي كه در پيشگيري از بدتر شدن بيماري عروق كرونر كمك كننده هستند خواهيم پرداخت و سرانجام روشهاي درماني مختلف بيماري شرائين كرونر را توضيح خواهيم داد.

اميد كه اين كتاب درك بهتري از بيماري شرائين كرونر در بيماران بوجود آورد ، ما به بيماران كمك خواهيم كرد كه ياد بگيرند چگونه مي‌توان با وجود ابتلا به بيماري شرائين كرونر زندگي كنند.

 

فصل 1

قلب و سيستم گردش خون

از آنجايي كه بيماري شرائين كرونر مي‌تواند عملكرد قلب را تحت تأثير قرار دهد ، لذا ابتدا سيستم گردش خون و چگونگي كار قلب را مورد بحث قرار خواهيم داد.

 پرستار قلب خود باشید

سيستم گردش خون

قلب و عروق خوني با هم مجموعه‌اي را تشكيل مي‌دهند كه سيستم گردش خون ناميده مي‌شود ، وظيفة سيستم گردش خون ،انتقال اكسيژن از ريه به بدن بوده و محصولات زائد نظير دي‌اكسيدكربن را از اين اعضاء دور كرده و از بدن خارج مي‌كند ، عروق خوني كه از قلب به ساير اعضاء بدن مي‌روند شريان ناميده مي‌شوند ، شريانهاي نزديك به قلب شما بزرگ و به كلفتي انگشت شست شما هستند ، شريانها مانند شاخه‌ها درخت منشعب شده و به شاخه‌هاي كوچك و كوچكتر تبديل شده و به قسمتهاي مختلف بدن سير مي‌كنند.

كوچكترين اين شاخه‌ها مويرگ ناميده مي‌شوند.

مويرگها اطراف تمام سلولهاي بدن را احاطه كرده ؛ مواد غذایی و اكسيژن را به سلولهاي مجاور رسانده و دي‌اكسيدكربن و ساير فرآورده‌هاي زائد را از سلولها دور مي‌كنند.

مويرگها به داخل وريدها تخليه مي‌شوند و وريدها نيز از سمت راست وارد قلب شده تا يك دوره مجدد و كامل فعاليت قلبي شروع گردد.

اين شبکه گستردة عروق خوني با هم حدود 000/000/70 مایل طول دارد و قلب خون را به داخل اين شبكه گسترده خوني پمپ مي‌كند.

 

قلب به عنوان يك پمپ

قلب چگونه اين همه خون را پمپ مي‌كند؟ قلب زير استخوان سينه در داخل قفسه سينه قرار گرفته است ، قلب هر شخص به اندازة مشت بستة اوست و از چهار حفره كامل متصل به هم تشكيل شده است.

يك نوع خاص عضله که به آن ميوكارديوم مي‌گويند ، ديوارة اين حفرات را مي‌سازد ؛ وقتي اين عضلة خاص، منقبض مي‌شود خون از داخل اين حفرات به درون عروق خوني جريان مي‌يابد و وقتي ميوكارديوم شل شود حفرات قلب باز شده و از خون تازه پر مي‌شوند.

بين حفرات قلب دريچه‌هاي مخصوصی وجود دارد كه با هر ضربان قلب باز و بسته مي‌شوندتا جهت جريان خون را كنترل نمايند ؛ یعنی فقط به طرف جلو حركت كند و بر نگردد.

قلب به قسمتهاي راست و چپ و بالا و پائين تقسيم مي‌شود.

حفرات بالائي، دهليز راست و چپ ناميده مي‌شود كه خون باز گردانده شدة به قلب را از ريه‌ها و ساير قسمتهاي بدن دريافت مي‌كنند.

حفرات پائيني قلب كه از ديواره‌هاي عضلاني ضخيم ساخته شده‌اند، بطن راست و بطن چپ ناميده مي‌شوندو خون را از قلب به داخل شريانها پمپ مي‌كنند.

خوني كه از ساير قسمتهاي بدن به قلب باز مي‌گردد، حاوي فراورده های زائد نظير دي‌اكسيدكربن است كه به وسيله اعضاء بدن توليد شده است ؛ از آنجائي كه اعضاء بدن اكسيژن موجود در خون را كه به آنها رسيده جذب مي‌كنند ، لذا خوني كه از اعضاء بدن گذشته و به طرف قلب برمي‌گردد حاوي اكسيژن كمي است (دي‌اكسيژن) ، و اين خون بدون اكسيژن از طريق وريدهاي بي‌شمار بدن به طرف قلب برگشته و به داخل دهليز راست قلب تخليه مي‌شوند.

سپس خون از دهليز راست به بطن راست و از آنجا به ريه‌ها پمپ مي‌شود . در ريه‌ها دي‌اكسيدكربن از خون جدا شده و از طريق باز دم به خارج از بدن دفع مي‌شود ، همچنين ريه‌ها اكسيژن تازه را از هوا گرفته به داخل دهليز چپ و از آنجا جريان خون را منتقل مي‌كنند . سپس خون حاوي اكسيژن تازه به داخل دهليز چپ و از آنجا به داخل بطن چپ منتقل شده و از آنجا به داخل شريانها و اعضاي بدن پمپ مي‌شود.

چهار حفره قلب و نحوه جريان خون در تصوير زير مشخص شده‌اند .

مطلب فوق بخشی از جزوه آموزشی زندگی با قلب بیمار می باشد. جهت مطالعه ادامه مطلب و دانلود رایگان این جزوه آموزشی روی لینک زیر کلیک کنید:

  انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 519

برچسب های مهم

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل100هزار تومان تضميني

⚡ این پکیج دربهمن سال 1402 آپدیت شد⚡ ✨ با پول یک چیپس و پفک صاحب کسب و کار پردرآمد شوید✨ فقط تا مدت محدود سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني ... ...

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

پکیج حرفه ای کسب درآمد میلیونی ( تضمینی و تست شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ✓آپـدیـت جـدیـد فروردین مـاه ۱۴۰۳✓  **کسب درآمد از اینترنت روزانه تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تضمینی و تست شده** ☆☆آموزش صفر تا صد کسب درآمد اینترنتی بالای ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، ۱۰۰%حلال شرعی، کاملاً واقعی و ... ...

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

راهنمای پین اوت صفحه آمپر و قطعات الکترونیکی و انزکتوری خودرو

یکی از مراحل عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو، شناخت محل دقیق پایه ها و تست سیم و یا قطعه مربوطه می باشد بدین منظور تعمیرکاران از کتابچه ها و نقشه های متعددی استفاده می کنند در اختیار داشتن چنین نقشه هایی نیازمند صرف هزینه و مطالعه کتابهای تعمیراتی ... ...

دانلود درسنامه قلب نعمتی پور

دانلود درسنامه قلب نعمتی پور

  مشخصات نام کامل کتاب درسنامه: بیماری های قلب و عروق توضیحات بیشتر: از سری منابع اصلی دستیاری و...  حاوی 36 فصل مولف: دکتر ابراهیم نعمتی پور و با همکاری اساتید دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعداد صفحات: 614 فرمت: PDF پی دی اف زبان: فارسی کیفیت: بسیار عالی سال ... ...

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11) (دانش یاران)

دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم (11)   دانلود طرح لایه باز اعلامیه ترحیم لطفا جهت دانلود فایل عملیات خرید را انجام دهید توجه داشته باشید بعد از اتمام خرید فایل در دو نسخه قابل دانلود می باشد 1- دانلود فایل از لینک 2 - دانلود فایل ازایمیل وارد شده توسط شما در صورت به ... ...

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات کارشناس امور زمین با پاسخنامه قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به همراه جزوه + خلاصه نکات قانون ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی به همراه جزوه + خلاصه نکات به همراه نکات مهم و ... ...

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف

دانلود کتاب صوتی اندازگیری سنجش و ارزشیابی آموزشی دکتر سیف با فرمتmp3  کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی از دکتر علی اکبر سیف یکی از کتاب هایی است که شما را با مفاهیم و اصطلاحات مهم حوزه های سنجش اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی آشنا می کند .دانشجویان و اساتید و ... ...

دانلود  نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود نمونه سوالات تستی مهارتهای هفتگانه icdl

دانلود pdf رایگان نمونه سوالات icdl با جواب، برای داوطلبانی که به دنبال آمادگی برای آزمون icdl هستند، بسیار مفید است. این فایلها حاوی بیش از 1500 سوال در موضوعات مختلفی از جمله کار با ویندوز، صفحه‌آرایی، اکسل، اکسس و… است که به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. ... ...

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود "کتاب صدای خود را آزاد کنید"pdf+فایلهای تمرینی

دانلود کتاب"صدای خود را آزاد کنید" نوشته : راجر لاو pdf+فایلهای صوتی تمرینی همراه کتاب با یادگیری تکنیکهای ساده راجر لاو هر کسی می تواند صاحب صدایی قوی برای صحبت کردن و صوتی زیبا برای خواندن شود. او با نظریه انقلابی و ارائه مفهوم صدای میانی،شما را به دنیای جدیدی از ... ...

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

نرم افزار اندروید دیکشنری آلمانی به آلمانی لانگنشایت برای خارجی زبان ها ( Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache )

Langenscheidt Großwörterbuch Deutsch als Fremdsprache   اگر با زبان آلمانی سرو کار دارید و تحقیق کرده باشید، حتما اسم موسسه Langenscheidt را شنیده اید. این دیکشنری که تقریبا تمام دبیران زبان آلمانی به بی نظیر بودن این دیکشنری هم عقیده هستند، دارای یکی از گسترده ترین دایره ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان



مطالب تصادفی

  • آشنائی با ابزار و تجهیزات جراحی
  • جزوه اصطلاحات و محاسبات داروئی
  • شبیه ساز آریتمی های قلبی
  • آموزش کامل دستگاه تهویه مکانیکی ونتیلاتور
  • حجم ها و ظرفیت های ریوی و الکوهای تنفسی
  • مرکز پرستاری بهبود سمنان
  • پرستاری چیست؟
  • چگونه با قلب بیمار زندگی کنیم؟
  • زندگی با دیابت
  • کرم اترکتین کلوپلاست | ColoPlast Atrac-Tain Cream

آموزش و مشاوره پرستاران و بیماران